Funkcje, które uczynią Twoją aplikację niezapomnianą

Odpowiednio zaprojektowany interfejs, szybkie ładowanie, skuteczna ochrona danych osobowych, pomoc techniczna dla użytkowników – każdy UX designer wie, że bez tych cech nie ma dobrej aplikacji mobilnej. Co jednak zrobić, by aplikacja nie tylko była dobra, ale wyróżniała się na tle innych poprawnych aplikacji? Jak sprawić, by korzystanie z niej przynosiło użytkownikom frajdę?

Grywalizacja w aplikacjach mobilnych

Kto nie lubi dobrej zabawy? Spraw, by projektowana przez Ciebie aplikacja zawierała elementy gry oraz rywalizacji (choćby użytkownika z samym sobą), a możesz mieć pewność, że tym chętnie będzie z niej korzystał. Na tym właśnie polega grywalizacja – na włączeniu elementów gier do aplikacji. Można to robić na różne sposoby: zachęcając użytkowników do podejmowania wyzwań, w których rysuje się jasno określony cel, nagradzając ich wysiłki (choćby odznaką czy miejscem w rankingu, przejściem na wyższy poziom itp.).

Grywalizacja nie tylko wyzwala w użytkownikach pozytywne emocje, takie jak radość z osiągnięcia celu czy pokonania przeszkód, ale również buduje nich zaangażowanie i przywiązanie do marki Twojego klienta. Zanim jednak wymyślisz wyzwania dla klientów swojego klienta, poznaj dokładnie grupę docelową, by mieć pewność, że przygotowane przez Ciebie zadania spotkają się z pozytywnym przyjęciem. Solidne firmy zajmujące się UX designem, takie jak Appchance – projektowanie aplikacji mobilnych wiedzą, że określenie profilu użytkownika jest kluczowe dla sukcesu aplikacji. Dlatego jest to jeden z pierwszych elementów omawianych podczas warsztatów strategicznych z klientem.

Włącz pozytywne emocje

Warto pamiętać, że zadaniem UX designera jest nie tyle projektowanie aplikacji mobilnych, co doświadczeń użytkownika. Jeśli potrafisz sprawić, że na jego twarzy zagościł uśmiech podczas korzystania z aplikacji, masz sukces w kieszeni. Dobrą praktyką jest chwalenie użytkowników. Komunikaty takie jak: „Brawo!” czy „Udało się!” budują pozytywne emocje i motywują do ponownego korzystania z aplikacji.

W komunikatach aplikacji warto używać formy „my”, np. „Zaczynamy” czy „Przechodzimy dalej”, która pomoże zbudować synergię między użytkownikiem a interfejsem.

Projektowanie aplikacji mobilnych – sztuka umiaru

Na koniec warto przypomnieć, że w świecie aplikacji mobilnych mniej znaczy często lepiej. Zbyt duża ilość oryginalnych rozwiązań może przytłoczyć użytkownika, sprawić, że poczuje się on zagubiony, korzystając z aplikacji i w rezultacie nie znajdzie tam tego, czego szukał. Dobry UX designer zawsze ma na uwadze nie tylko wygodę użytkownika, ale również biznesowe cele swoje klienta, takie jak konwersja, zbieranie danych itp. Nie można dopuścić do sytuacji, w której nie będą one zrealizowane przez nadmiar efekciarskich funkcji. Doskonałym przykładem świetnie zaprojektowanych rozwiązań są aplikacje mobilne dla firm od Appchance. Wygoda użytkownika, jego bezpieczeństwo idą w parze z interesującymi funkcjami, które zapewniają przyjemność z korzystania z aplikacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here